Hasan Ferit Alnar Hayatı Kimdir Hakkında Özet Bilgi

0
239

Hasan Ferit Alnar Hayatı Kimdir Hakkında Özet BilgiALNAR Hasan Ferit, besteci ve orkestra yöneticisi (İstanbul 1906-Ankara 1978). Annesinden de etkilenen müzik yeteneğini 12 yaşındayken kanun çalmadaki ustalığıyla gösterdi. Çocuk yaşta bir operet besteledi: Kelebek Zabit (1922). Sadettin Arel’den armoni, Arel’ in de öğretmeni olan Edgar Manas’tan kontrpuan ve füg dersleri aldı. Mimarlık öğrenimini yarım bırakarak bütün ilgisini müzikte yoğunlaştırdı. Parüttalim-i Musiki’de kanun çaldı (1922 – 1926). Kendi bestelediği Beyati Araban Peşrev ve Saz Semaisi’ni, de kapsayan plaklar doldurdu. Sadettin Arel’in parasal desteğiyle Viyana’ya gitti (1927). Viyana Konservatuvan’nda Joseph Marx’tan komposizyon, Oswald Kabasta’dan orkestra yönetimi dersleri aldı. Viyana Konservatuvarı’nın bestecilik, Avusturya Devlet Müzik Akademisi’nin orkestra şefliği bölümlerinden mezun oldu –J1932).
İstanbul Şehir Tiyatroları Orkestra-sı’nı yönetti, Belediye Konservatuvan’nda müzik tarihi öğretmeni olarak çalıştı. 1936’da Ankara’ya yerleşti. Cumhurbaşkanlığı Filarmoni Orkestrası İkinci Şefi oldu. İlk opera temsillerinin sahneye konulmasında çalıştı. Bu yıllarda Türk müziğiyle ilgisi kesildi. Devlet Konservatuvan’nda kompozisyon öğretmenliği yaptı (1937-1946). Ernst Praetorius’un ölümüyle boşalan Cumhurbaşkanlığı Filarmoni Orkestrası yöneticiliğine atandı (1946-1952). Sağlık nedenleriyle orkestra yöneticilğinden ayrıldıktan bir süre sonra Avrupa’ya gitti, Almanya ve Avusturya’da yaşadı. Yabancı orkestraları yönetti. Türkiye’ye döndükten sonra (1964) Cumhurbaşkanlığı Senfoni Or-kestrası’nı ve Devlet Opera Orkestrası’nı yönetti. Türk Müziği’nin öğelerinden yararlanan Batı Müziği bestecilerinin oluşturduğu Türk Beşlileri’nden biridir. Kanunun yanı sıra piyano, viyolonsel ve kemence de çalardı. Besteleri “1922-1927 dönemi” ve “1930 sonrası” diye sınıflandırılabilir. 1927’ye kadar, kanun için taksimler (Acem-Aşiran, Segah, Suzidil, Suzinak, Şeddi Araban), Beyati Araban Peşrevi ve 8 Saz Semaisi (1927), 10 Saz Semaisi, gibi besteler yaptı. 1930’dan sonra bütünüyle Batı müziği formunda eserler verdi. Ancak, Türk müziğinden de yararlandı: Türk Süiti (1930), İstanbul Süiti (1938), Kanun Konçertosu (1951) vb. Prelüd ve İki Dans adlı folklor temaları taşıyan bestesi yurt dışında da tanınır.

Sizin Düşünceniz Nedir?

Please enter your comment!
Please enter your name here